نقد و برسی تکنولوژی فکر ؛ راز و مکتبهای فکری مشابه

در این وبلاگ قصد داریم بتدریج به نقد و برسی مکتبهای فکری جدیدی مثل تکنولوژی فکر و راز و فرمولهای موفقیت و امثالهم بپردازیم

نقد و برسی تکنولوژی فکر ؛ راز و مکتبهای فکری مشابه

در این وبلاگ قصد داریم بتدریج به نقد و برسی مکتبهای فکری جدیدی مثل تکنولوژی فکر و راز و فرمولهای موفقیت و امثالهم بپردازیم

معرفی اهداف و برنامه ها

سلام بر شما دوستان


شاید چیزی حدود 15 سال کمی بیشتر کمی کمتر از ورود یک مکتب فکری جدید به کشور ما میگذرد . این مکتبهای فکری تحت نام عناوینی چون تکنولوژی فکر ( موسس دکتر علیرضا آزمندیان) و مجله موفقیت (  آقای حلت ) با ترجمه کتب بسیاری همراه شد و سیلی را در کشور راه انداخت و بسیاری از جوانان و میانسالان را مخاطب خویش ساخت .


به شخصه تقریبا از سال 80 با مطالعه تصادفی کتابی از ناپلئون هیل با این مکتب فکری آشنا شدم . نام کتاب را بخاطر ندارم ولی ساختار کتاب بر اساس کلمات قصار و جمله های برگزیده از نامبرده تشکیل شده بود .


سه یا چهار سال بعد از طریق یکی از دوستان با دکتر علیرضا آزمندیان آشنا شدم و در یک دوره از سمینارهای ایشان شرکت کردم و با اینگونه مکاتب فکری آشنایی بیشتری پیدا کردم ؛ کتابهای ایشان را مطالعه کردم و روشهای ایشان را به کار بستم .



در طی همان سالها کتب مختلفی که در این زمینه بسیار پرتیراژ بود را مطالعه کردم و مستند راز که از شبکه چهارم سیما پخش شد را چندین و چند بار نگاه کردم .


ازآنجایی که از ابتدای نوجوانی به مطالعه علاقه بسیار داشتم و بسیار کتاب میخواندم طرز تفکر انتقادی در من نهادینه شده بود و در افکار و تفکرات شخصی خودم دست به نقد و موشکافی اینگونه مکتبهای فکری زدم ولی بنا به دلایل مختلف انتشار این افکار به تعویق افتاد تا اینکه امروز تصمیم گرفتم بر این تنبلی چندین ساله غلبه کنم و تفکرات و نقدهایم را به رنگ قلم درآورم .



علت اینکه نام این وبلاگ را ضد آزمندیان گذاشتم این بود که عمده اطلاعات و شنیده ها و آموخته های من در این زمینه از کانال دکتر آزمندیان بدست آمده و روی صحبت من بیشتر با ایشان است بخصوص که مسلما به ناپلئون هیل دسترسی ندارم !!!  و سبک بیان و آموزهای دکتر حلت را نیز نمیپسندم و علاقه ای به سبک ایشان ندارم .


اکثر اشارات و مثالهای من در ادامه بکار این وبلاگ به گفته ها و عقاید و مسائلی است که دکتر آزمندیان در سمینارها و کتابهایشان بکار برده اند .


در ادمه بکار این وبلاگ هیچ توهینی به هیچ شخصی نخواهد شد و ما فقط به بحث و برسی و نقد این مکتب فکری با گرایش به گفته های دکتر آزمندیان خواهیم پرداخت .

نظرات 1 + ارسال نظر
شی شی پنج‌شنبه 3 مهر 1393 ساعت 19:16

مرسی بابت وبلاگت...دنبال خواهم کرد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.